ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ

Παράταση στην πληρωμή των Τελών Κυκλοφορίας μέχρι τέλος Φεβρουαρίου

Παράταση μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου για τα τέλη κυκλοφορίας 2023 ανακοίνωσε ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας μιλώντας σήμερα το πρωί στην ΕΡΤ.

Όπως υπογράμμισε ο υπ. Οικονομικών οι επίσημες ανακοινώσεις θα γίνουν μέσα στην εβδομάδα. Εάν δεν δινόταν παράταση τα τέλη κυκλοφορίας 2023 θα έπρεπε να εξοφληθούν μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους.

Υπενθυμίζεται ότι τα τέλη κυκλοφορίας 2023 αναρτήθηκαν στην πλατφόρμα MyCar της ΑΑΔΕ στις 18 Νοεμβρίου.

Για να δείτε το ειδοποιητήριό σας οδηγηθείτε στο MyCar. Σημειώνεται πως, εκτός από την πλατφόρμα MyCar, μπορείτε να εκτυπώσετε τα τέλη κυκλοφορίας μέσω της πλατφόρμας της ΑΑΔΕ. Σε αυτήν δεν χρειάζεται να κάνετε χρήση των κωδικών TAXISnet. Απλώς θα καταχωρίσετε τον ΑΦΜ, τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος και το έτος των τελών κυκλοφορίας, δηλαδή το 2023. 

Τέλη κυκλοφορίας 2023: Τι θα πληρώσουμε φέτος

Συγκεκριμένα, τα ποσά που θα κληθεί να πληρώσει ο κάτοχος κάθε οχήματος για τα τέλη κυκλοφορίας του 2023 είναι τα εξής:

1.Ταξινόμηση 1.11.2010 – 31.12.2020

0-90 εκπομπές C02: 0

91-100 εκπομπές C02: 0,90 ευρώ / γραμ.

101-120 εκπομπές C02: 0,98 ευρώ / γραμ.

121-140 εκπομπές C02: 1,20 ευρώ / γραμ.

141-160 εκπομπές C02: 1,85 ευρώ / γραμ.

161-180 εκπομπές C02: 2,45 ευρώ / γραμ.

181-200 εκπομπές C02: 2,78 ευρώ / γραμ.

201-250 εκπομπές C02: 3,05 ευρώ / γραμ.

251 εκπομπές C02 και άνω: 3,72 ευρώ / γραμ.

2. Ταξινόμηση 1.1.2021 έως σήμερα

0-122 κυβικά: 0

123-139 εκπομπές C02: 0,64 ευρώ / γραμ.

140-166 εκπομπές C02: 0,70 ευρώ / γραμ.

167- 208 εκπομπές C02: 0,85 ευρώ / γραμ.

209-224 εκπομπές C02: 1,87 ευρώ / γραμ.

225-240 εκπομπές C02: 2,20 ευρώ / γραμ.

241-260 εκπομπές C02: 2,50 ευρώ / γραμ.

261-280 εκπομπές C02: 2,70 ευρώ / γραμ.

281 εκπομπές C02 και άνω: 2,85 ευρώ / γραμ.

3. Ταξινόμηση έως 31.12.2000

0 -300 κυβικά: 22 ευρώ

301-785 κυβικά: 55 ευρώ

786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ

1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ

1.358 -1.548 κυβικά: 225 ευρώ

1.549-1.738 κυβικά: 250 ευρώ

1.739-1.928 κυβικά: 280 ευρώ

1.929-2.357 κυβικά: 615 ευρώ

2.358-3.000 κυβικά: 820 ευρώ

3.001-4.000 κυβικά: 1.025 ευρώ

4.001 κυβικά και άνω: 1.230 ευρώ

4. Ταξινόμηση 1.1.2001 – 31.12.2005

0 -300 κυβικά: 22 ευρώ

301-785 κυβικά: 55 ευρώ

786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ

1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ

1.358 -1.548 κυβικά: 240 ευρώ

1.549-1.738 κυβικά: 265 ευρώ

1.739-1.928 κυβικά: 300 ευρώ

1.929-2.357 κυβικά: 630 ευρώ

2.358-3.000 κυβικά: 840 ευρώ

3.001-4.000 κυβικά: 1.050 ευρώ

4.001 κυβικά και άνω: 1.260 ευρώ

5. Ταξινόμηση 1.1.2006 – 31.10.2010

0 -300 κυβικά: 22 ευρώ

301-785 κυβικά: 55 ευρώ

786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ

1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ

1.358 -1.548 κυβικά: 255 ευρώ

1.549-1.738 κυβικά: 280 ευρώ

1.739-1.928 κυβικά: 320 ευρώ

1.929-2.357 κυβικά: 690 ευρώ

2.358-3.000 κυβικά: 920 ευρώ

3.001-4.000 κυβικά: 1.150 ευρώ

4.001 κυβικά και άνω: 1.380 ευρώ

Τα πρόστιμα

Η εκπρόθεσμη πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, όπως και η μη καταβολή τους, επισύρει πρόστιμο ίσο με το 100% των τελών που αναλογούν στο όχημα. Πιο συγκεκριμένα, το ύψος του προστίμου είναι:

Ίσο με το ποσό των τελών αν το όχημα είναι δίκυκλο/τρίκυκλο ή επιβατικό ΙΧ.

Ίσο με το 50% των τελών αν το όχημα είναι επιβατικό Δ.Χ.

Μηδενικό αν τα τέλη κυκλοφορίας είναι λιγότερα από 30 ευρώ.

Ακόμα πιο «τσουχτερά» είναι τα πρόστιμα για τους «πονηρούς» που θα μετακινήσουν το όχημά τους, ενώ το έχουν θέσει ψηφιακά σε ακινησία.

Στις οδηγίες της ΑΑΔΕ για τα τέλη κυκλοφορίας επισημαίνεται πως «όχημα για το οποίο έχει δηλωθεί ακινησία, εάν εντοπιστεί στο πλαίσιο των ελέγχων που διενεργούνται από τα κατά νόμο αρμόδια όργανα και από τις Υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, είτε να κυκλοφορεί είτε να φέρει πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας, αίρεται αυτοδικαίως η ακινησία και επιβάλλονται από την ΑΑΔΕ, πέραν των τελών κυκλοφορίας και του προστίμου μη καταβολής αυτών που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις, και διοικητικό πρόστιμο ίσο με δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ».

Σε περίπτωση υποτροπής, το παραπάνω πρόστιμο τριπλασιάζεται, δηλαδή επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ίσο με τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ, και, με απόφαση του κατά νόμο αρμόδιου οργάνου, αφαιρείται για τρία έτη το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος. Όχημα που εντοπίζεται σταθμευμένο σε διαφορετικό σημείο από αυτό το οποίο έχει δηλωθεί στην ηλεκτρονική ακινησία ή διερχόμενο, θεωρείται ότι κυκλοφόρησε.

Με τρεις τρόπους η πληρωμή

Α) Μέσω των μηχανημάτων αυτόματων συναλλαγών που βρίσκονται στις τράπεζες. Σε αυτή την περίπτωση θα σας ζητηθεί το QR Code, το εικονίδιο δηλαδή που βρίσκεται πάνω δεξιά στο ειδοποιητήριο.

Β) Μέσω web banking εφόσον έχετε πρόσβαση στη διαθέσιμη από την τράπεζά σας εφαρμογή. Σε αυτή την περίπτωση θα σας ζητηθεί ο κωδικός RF. Είναι ο 23ψήφιος αριθμός που βρίσκεται στο κέντρο του ειδοποιητηρίου αμέσως μετά τα γράμματα «RF».

Γ) Τέλος, στην πλησιέστερη τράπεζα ή σε κάποιο υποκατάστημα των ΕΛΤΑ, έχοντας εκτυπώσει εκ των προτέρων το ειδοποιητήριο.

Τέλη κυκλοφορίας: Πώς τα εκτυπώνουμε με κωδικούς Taxisnet και χωρίς

Ας δούμε παρακάτω τους δύο τρόπους με τους οποίους μπορείτε να εκτυπώσετε τα ειδοποιητήρια για τα τέλη κυκλοφορίας 2023, αλλά και τις τρεις διαθέσιμες επιλογές που έχουν οι ιδιοκτήτες για την εξόφλησή τους.

Α. ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΤΩΝ ΕΙΔΟΠΟΙΗΤΗΡΙΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΚΩΔΙΚΩΝ TAXISNET

Για συντομία θα πρέπει να έχετε πρόχειρους τους κωδικούς του Taxisnet, τον προσωπικό σας ΑΦΜ, καθώς και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.

Στη συνέχεια μπαίνετε στην εφαρμογή MyCar της ΑΑΔΕ.

Αμέσως μετά πατάτε την επιλογή «Είσοδος στην εφαρμογή».

Σε αυτό το σημείο εισάγετε τους κωδικούς του Taxisnet και μετά πατάτε «Σύνδεση».

Μετά πατάτε το «Τέλη Κυκλοφορίας Οχημάτων».

Αμέσως μετά επιλέγετε το «Ειδοποιητήρια Τελών Κυκλοφορίας Οχημάτων».

Σε αυτό το σημείο επιβεβαιώνετε ότι ο ΑΦΜ και το έτος (2023) που εμφανίζονται είναι τα σωστά και στη συνέχεια εισάγετε τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.

Μετά πατάτε πάνω στο «Ειδοποιητήριο Τελών Κυκλοφορίας» προκειμένου να σώσετε το αρχείο στο κινητό ή σε κάποιον υπολογιστή, όπου στη συνέχεια μπορείτε να το εκτυπώσετε

Show More

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Back to top button