ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑ

Ναύπλιο: Tι αναφέρει ο πρώην διευθυντής ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Χ. Ρετσινάς για το δυστύχημα στα Τέμπη

Ο πρώην διευθυντής ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Χρήστος Ρετσινάς, μίλησε από το Ναύπλιο στο Metropolis 95.5 για τα αίτια της τραγωδίας, αποκαλύπτοντας μεταξύ άλλων ότι καταργήθηκε από το 2020 το σύστημα παρακολούθησης.«Στη συγκεκριμένη τραγωδία, πρώτον είναι το θανάσιμο λάθος του σταθμάρχη που δίνει στον μηχανοδηγό την εντολή και δεν του λέει από ποια γραμμή να φύγει. Κανονικά ο μηχανοδηγός έπρεπε να τον ρωτήσει όταν τον έστειλε από την καθόδου, γιατί, και να ακινητοποιήσει την αμαξοστοιχία. Έπρεπε να ρωτήσει τον σταθμάρχη γιατί με στέλνεις από την κάθοδο, υπάρχει λόγος ή δεν έχεις γυρίσει το κλειδί και μετά θα επικοινωνούσε με το άλλο τραίνο για να μην πέσει πάνω τους» είπε αρχικά και συνέχισε:«Το δεύτερο και πιο σημαντικό είναι ότι μέχρι το τέλος του 2020 υπήρχε μία υπηρεσία παρακολούθησης του τροχαίου υλικού, δέκα άτομα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πέντε του ΟΣΕ, σε βάρδιες 24ωρες, ανά οκτάωρο. Σε κάθε βάρδια, ένας έμπειρος μηχανοδηγός, ένας έμπειρος προϊστάμενος της κίνησης της αμαξοστοιχίας και από την άλλη ο σταθμάρχης του ΟΣΕ. Οι δύο πρώτοι μιλούσαν με κάθε τραίνο και έλεγχαν την πορεία του και ο σταθμάρχης ήταν σε επικοινωνία με κάθε τοπικό σταθμάρχη. Ετσι αποφεύγαμε το πρωτογενές λάθος. Αυτό το πράγμα σταμάτησε από το τέλος του 2020 που έφυγε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και νοίκιασε δικά της γραφεία στην Συγγρού. Τότε, ως Hellenic Train πλέον, θεώρησε ότι δεν χρειάζεται πλέον αυτό, απέσυρε τους υπαλλήλους γιατί έβαλε δικό της σύστημα με GPS πάνω στα τρένα που, απλώς, σου δείχνει κάθε τρένο εάν φτάνει στον προορισμό του, σου δίνει μία κουκίδα, δεν διασφαλίζει την ασφάλεια της κυκλοφορίας, δεν βλέπεις σε ποιο ρεύμα κινείται κάθε τραίνο. Δεν διασφαλίζει κάτι. Ετσι χάθηκε εκείνη η δικλείδα, ένα γραφείο με τρεις ανθρώπους που μιλούσαν συνέχεια με μηχανοδηγούς και σταθμάρχη, εν ανάγκη και με το κινητό, με την οποία σώθηκαν πολλοί άνθρωποι. Φυσικά, φταίει και ο ΟΣΕ, το κράτος δηλαδή, που δέχθηκε αυτή την αλλαγή. Αδράνησε. Γιατί πλέον ο δικός του σταθμάρχης, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας, δεν ελέγχει, απλά σημειώνει στον γραφικό πίνακα αυτά που του λέει ο τοπικός σταθμάρχης. Και στην περίπτωση του τραίνου στα Τέμπη έμαθα ότι είχε καταγράψει ότι κινείται στο ρεύμα ανόδου, που σημαίνει ότι ούτε σε αυτόν είπε ο σταθμάρχης ότι το έστειλε στην κάθοδο. Υπάρχει κάτι ακόμη. Ο σταθμάρχης μέχρι τα 5 χλμ., 5,5 χλμ, μπορεί να δει που κινείται το τραίνο. Αν το έβλεπε και δεν χάζευε αλλού θα διόρθωνε το λάθος του. Και τον είχε ενημερώσει η σταθμάρχισσα από τους Νέους Πόρους, 17 λεπτά πριν, ότι κατεβαίνει το εμπορικό. Δεν γνωρίζω αν ήταν στη θέση του. Θα το βρει η επιτροπή διερεύνησης. Επρεπε να είναι εκεί και να βλέπει τον πίνακα. Δεν υπάρχει το σύστημα σηματοδότησης από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη, άλλο αν είναι υπό κατασκευή η εργολαβία.Το άλλο είναι η επαρκής χρηματοδότηση του ΟΣΕ για να κλείσει την γραμμή σε πολλά σημεία για να μην μπαίνουν ζώα και κάθε συμμορία και να κλέβει την υποδομή. Χρειάζεται αστυνόμευση, η άποψη μου είναι ότι θέλει αστυνομία σιδηροδρόμων και να είναι υπηρεσία της Ελληνικής Αστυνομίας. Και η νομοθεσία να γίνει πιο αυστηρή. Δεν μπορεί να καταστρέφω την υποδομή και να είναι πλημμέλημα, αυτό πρέπει να γίνει κακούργημα. Μερικές ημέρες πριν την τραγωδία πήγε η συμμορία στην Αλίαρτο, χτύπησε τους εργάτες και τους έκλεψε υλικό».Σχολιάζοντας τις καταγγελίες των συνδικαλιστών για τα προβλήματα στους σιδηροδρόμους πριν από αρκετό καιρό: «Δεν ξέρω τι έχουν κάνει, εγώ ακούω περίεργα πράγματα. Όταν βγήκα στα κανάλια και κατήγγειλα ότι δεν έπρεπε να διαλυθεί η υπηρεσία παρακολούθησης στο τέλος του 2020, κάποιοι, συνδικαλιστές μηχανοδηγοί της Hellenic έβγαιναν και έλεγαν «δεν γίνεται, είναι ιδιωτική εταιρία», κάτι τρίχες… Και δεύτερο παραπληροφορούσαν και τον πρόεδρο της αξιωματικής αντιπολίτευσης, όταν πήγε στο μηχανοστάσιο του Ρέντη και του έλεγαν ότι οι μηχανοδηγοί οφείλουν να ακολουθούν τις οδηγίες των σταθμαρχών. Δεν ισχύει αυτό, είσαι μηχανοδηγός, αν νομίζεις ότι ο σταθμάρχης κάνει λάθος, εσύ αποφασίζεις, είσαι ο άρχοντας του τραίνου. Υπάρχει κανονισμός λειτουργίας μηχανοδηγών. Οι νέοι μηχανοδηγοί αντί να έχουν τάμπλετ όταν οδηγούν να έχουν τον κανονισμό και να τον διαβάζουν.»Επεσήμανε ότι: «Το 2019 κάηκε το ΚΕΚ Λάρισας. Ακόμη δεν φτιάχτηκε, δεν ξέρω τι γίνεται, ρωτήστε τον ΟΣΕ. Θα πρέπει το Υπουργείο να σκύψει πάνω από το πρόβλημα και να τους πει ελάτε κύριοι, θα γίνεται άμεση παρακολούθηση από κτίριο του ΟΣΕ. Εγώ από το 2021 δεν ξαναμπήκα σε τραίνο, όταν έμαθα ότι διαλύθηκε το σύστημα παρακολούθησης.Αυτό το παραμύθι με το ασημένιο βέλος… Στην Ευρώπη είναι υποχρεωτικό στις σήραγγες τα τραίνα να έχουν αυτόματη κατάσταση πυρός, και αυτό δεν είχε. Γι’ αυτό είχαν κοπεί από την Ελβετία. Είχαν γίνει δύο συμβάντα με φωτιά και μετά σταμάτησαν. Δίνουμε 50 εκ. το χρόνο σαν κράτος για να εκτελούνται τα επιβατικά δρομολόγια. Πείτε μου ποιες άγονες γραμμές λειτουργούν; Είδατε να γίνεται κάποια κίνηση για να ενωθούν με την Φλώρινα;»Για τις ελλείψεις σημείωσε: «Εφυγαν οι 50 πρώτοι μηχανοδηγοί από την επετηρίδα, οι πιο ικανοί. Λένε εμείς κάνουμε ότι μας λέει ο σταθμάρχης. Τι λες ρε φίλε; Κάθισε και διάβασε τον κανονισμό. Δεν νομίζω ότι είναι θέμα κόμματος, απλά κάποιοι γίνονται συνδικαλιστές για να αποφεύγουν την δουλειά.»

Show More

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Back to top button